Fonamentació
Contextualitzar els continguts o sabers a treballar és una de les condicions que fa més probable entendre i assimilar-los. L’entorn i les activitats contextualitzades ajuden a crear imatges potents i més integrables al banc de recursos i estratègies que calen per a resoldre problemes. Aquesta afirmació juntament amb la necessitat d’elaborar materials potents i significatius per als nostres alumnes i el públic en general, s’han convertit en els pilars del nostre disseny de rutes matemàtiques.
Fases d’elaboració
Primera visita: decidir si serà només per alumnes o pel públic en general. Decidir si hi haurà la col·laboració d’altres entitats. Decidir el suport.
Segona visita: fotografia als punts sobre els que farem les preguntes.
Repassar les preguntes amb diferents col·laboradors. Revisar si les preguntes fan referència a diferents blocs temàtics
Tercera visita: Comprovar les preguntes i les respostes possible.
En cas que la ruta sigui escolar aconsellem fer-la tipus gimcana. No cal que tots els alumnes passin per totes les proves. El treball posterior a l’aula acostuma a ser molt ric.
Exemples
A tall de conclusions
Finalment volem fer-vos saber que un cop fetes aquestes activitats la valoració dels alumnes i de les famílies que hem conegut és molt positiva. Destaquen que fer matemàtiques a l’aire lliure és divertit i engrescador.
És veritat que hi ha moltes matemàtiques al carrer, que ara les veuen. Si les respostes es fan en grup, el debat que es genera és molt interessant, perquè no hi ha una única manera de respondre les preguntes. La posada en comú a classe enriqueix el treball fet al carrer.
Aquestes rutes haurien de ser accessibles de forma fàcil, la millor valorada són els codis QR perquè són molt fàcils de consultar i fer servir.
Per la nostra part dir-vos que estarem molt contents i agraïts si les feu servir, les doneu a conèixer o si ens compartiu alguna que coneixeu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada